Újra magyarázkodnia kell a BKV-nak, most a buszok gumijai miatt
Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.
Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.
Országszerte és a főváros környékén is gondot okoz az idei tél első komoly havazása. Elakadt kamionok, árokba csúszós balesetek okoznak dugókat, a 10-es utat érdemes vonattal elkerülni. A BKK arra figyelmeztet, hogy nő a járatok menetideje, a 4-es, 6-os már a havazás kezdetén leállt egy szakaszon "a kedvezőtlen időjárás" miatt. Az FKF Zrt. teljes készültségben van, próbálják tartani a tempót a havazással. Az előrejelzések szerint a havazás kedden is folytatódik, sőt ónos eső is jöhet.
Nehezen vallják be az autósok, ha nem váltanak abroncsot a téli szezon kezdetén – világít rá a Vredestein friss felmérése, amely ezer magyar sofőr megkérdezésével készült. Bár 88 százalékuk állítja, hogy tavaly volt téli gumi a járművén, a piaci adatok alapján ez az arány 55-60 százalék lehet.
19 szettet vizsgáltak meg a szakemberek az idei tesztben, köztük egy egész évben megfelelőnek hirdetett és egy négyévszakos típus, valamint három, különféle állapotú nyári garnitúra is szerepelt próbán.
Az osztrák autóklub, az idén számos más erutópai szervezettel közreműködve jelentkezett az éves téligumi-tesztjével, amelyben ezúttal a városi kisautókra szánt 165/70 R14 T és a középkategóriának számító 205/55 R16 H méretosztály versenyzőit vették górcső alá.
Most már a rendőrségi autóknak is kötleező lesz télen téli gumit hordania.
Újabb forgalomkorlátozásokat vezettek be pénteken hajnalban a székelyföldi hágókon a havazások miatt – közölte a Mediafax hírügynökség.
A prémium gumimárkák aránya az utóbbi két év során 55-ről 69 százalékra nőtt a vizsgált téligumis autók körében.
Ahogy azt várható, a nagyobb márkák modelljei teljesítenek jobban egy összetett téli autózási jellemzőket imitáló teszt során. Fontos tapasztalat az is, hogy nyári gumival jeges úton akár kétszer hosszabb lesz a fékút 40 km/h-ról is, mint a legjobb téli gumival.
Jópofa vírusvideóval népszerűsíti téli portékáit egy gumigyártással foglalkozó nagyvállalat.
Kétféle méretben tesztelték a felhozatalt az osztrák szakemberek, melynek eredményeként bebizonyosodott, hogy a nagynevű márkák között is lehet jelentős az eltérés, de összességében még mindig jobb teljesítményt nyújtanak a termékeik, mint az olcsóbb kategóriájú gumiabroncsok.
Télre érdemes minél hamarabb ellenőriztetni a fékeket, kicserélni az ablakmosót és feltetetni a téli gumit.
Tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt, ráadásul a nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is.
A gumiabroncs szövetség szerint hiába is kedvelik a négy évszakos gumit sokan, nem lehet olyan abroncsot készíteni, amely -20 és +30 fokban is kiváló. A négy évszakos gumikhoz kapcsolódó spórolás sem igaz állítja a közleményük.
Sokszor nyilván a legkézenfekvőbb ötleteket nehéz megcsinálni. Milyen remek lenne egy olyan téli gumi, ami ha kell szöges gumivá alakul.
Soká tartott, míg megérkezett a valódi tél, de úgy tűnik, idén sem ússzuk meg teljesen. Érdemes még egyszer áttekinteni, mire figyeljünk, ha biztonságosan akarunk autózni. Ha az alábbiak közül nem is fogadunk meg minden tanácsot, a nulladik szabályt tartsuk be: indulás előtt legalább tájékozódjunk az útvonalunkon, illetve a célállomáson várható időjárásról.
A téli gumikra és a biciklilámpákra vonatkozó szabályok is változnak a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent rendelet értelmében, amely több ponton megváltoztatja az autó, a kerékpár és a motor forgalomban tartásának műszaki feltételeit rögzítő jogszabályokat.
A szélvédőmosó fagyállóra cserélésének elmulasztása és a hideg miatt csökkenő keréknyomás okoz leggyakrabban problémát az autósok számára a tél beköszöntével – a benzinutasok általános tapasztalata szerint.
Nyolcvantöt saját mérést végeztek el a hazai kínálatban leginkább jellemzó gumikkal.
Különleges hely a Hannover közelében található Contidrom, a Continental boszorkánykonyhája. Ez a központja a vállalat által egyre inkább prioritásosnak tekintett autóipari fejlesztéseknek, ugyanakkor a patinás márka itt, egy ultramodern, világszinten is egyedülálló tesztlétesítményben fejleszti az abroncsait is.