Újra magyarázkodnia kell a BKV-nak, most a buszok gumijai miatt
Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.
Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.
Nehezen vallják be az autósok, ha nem váltanak abroncsot a téli szezon kezdetén – világít rá a Vredestein friss felmérése, amely ezer magyar sofőr megkérdezésével készült. Bár 88 százalékuk állítja, hogy tavaly volt téli gumi a járművén, a piaci adatok alapján ez az arány 55-60 százalék lehet.
19 szettet vizsgáltak meg a szakemberek az idei tesztben, köztük egy egész évben megfelelőnek hirdetett és egy négyévszakos típus, valamint három, különféle állapotú nyári garnitúra is szerepelt próbán.
Az osztrák autóklub, az idén számos más erutópai szervezettel közreműködve jelentkezett az éves téligumi-tesztjével, amelyben ezúttal a városi kisautókra szánt 165/70 R14 T és a középkategóriának számító 205/55 R16 H méretosztály versenyzőit vették górcső alá.
Ahogy azt várható, a nagyobb márkák modelljei teljesítenek jobban egy összetett téli autózási jellemzőket imitáló teszt során. Fontos tapasztalat az is, hogy nyári gumival jeges úton akár kétszer hosszabb lesz a fékút 40 km/h-ról is, mint a legjobb téli gumival.
Jópofa vírusvideóval népszerűsíti téli portékáit egy gumigyártással foglalkozó nagyvállalat.
Kétféle méretben tesztelték a felhozatalt az osztrák szakemberek, melynek eredményeként bebizonyosodott, hogy a nagynevű márkák között is lehet jelentős az eltérés, de összességében még mindig jobb teljesítményt nyújtanak a termékeik, mint az olcsóbb kategóriájú gumiabroncsok.
Tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt, ráadásul a nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is.
A gumiabroncs szövetség szerint hiába is kedvelik a négy évszakos gumit sokan, nem lehet olyan abroncsot készíteni, amely -20 és +30 fokban is kiváló. A négy évszakos gumikhoz kapcsolódó spórolás sem igaz állítja a közleményük.
Sokszor nyilván a legkézenfekvőbb ötleteket nehéz megcsinálni. Milyen remek lenne egy olyan téli gumi, ami ha kell szöges gumivá alakul.
Nyolcvantöt saját mérést végeztek el a hazai kínálatban leginkább jellemzó gumikkal.
Különleges hely a Hannover közelében található Contidrom, a Continental boszorkánykonyhája. Ez a központja a vállalat által egyre inkább prioritásosnak tekintett autóipari fejlesztéseknek, ugyanakkor a patinás márka itt, egy ultramodern, világszinten is egyedülálló tesztlétesítményben fejleszti az abroncsait is.